DESATERO PRO PRVŇÁČKY A JEJICH RODIČE
Desatero pro prvňáčka
-
Vím, jak se jmenuji, kde bydlím, kolik je mi roků a jak se jmenují rodiče.
-
Umím si urovnat věci na stole, umím správně uložit věci do aktovky, umím si uklidit hračky a pastelky.
-
Umím správně držet tužku v ruce při kreslení, umím malovat barvami.
-
Dokážu správně pojmenovat barvy.
-
Dokážu správně držet nůžky a vystřihovat.
-
Umím si připravit ubrousek na svačinu. Vím, že si před jídlem musím umýt ruce.
-
Ruce si umývám i po použití WC.
-
Umím si sám obout boty a zavázat tkaničky.
-
Dovedu poslouchat maminčino nebo tatínkovo vyprávění v klidu a se zájmem.
-
Pozorně sleduji pohádky i filmy a umím o nich vyprávět rodičům.
Desatero pro rodiče
-
Aktovku a deníček prvňáčka kontroluji denně za jeho přítomnosti.
-
Denně kontroluji i pouzdro, pomáhám strouhat tužky a pastelky.
-
Pokud je to možné, u prvňáčka vždy vyžaduji správnou a jasnou výslovnost, aby si neosvojil zbytečné chyby.
-
Vedu dítě k samostatnosti, ale při přípravě školních potřeb mu pomáhám. Všechny školní potřeby společně rovnáme do aktovky na správná místa.
-
Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na práci.
-
Příprava na vyučování by měla být pravidelná, aby si dítě upevňovalo pracovní návyky. Měla ba být rozdělena na kratší časové úseky, nejlépe dvakrát deset až patnáct minut.
-
Denně si s prvňáčkem povídám o tom, co prožil ve škole, snažím se odpovědět na jeho otázky.
-
Své dítě chválím a povzbuzuji i za drobné úspěchy. Nebudu se zlobit, když se mu ve škole něco nepovede.
-
Školní pomůcky opatřím jménem prvňáčka.
-
Svému dítěti budu věnovat dostatek času.